سبد خریــــــــــــــــد
ردیف عکس محصول                   نام کالا                   کد کالا قیمت تعداد کل قیمت حذف
3محلول استاندارد­ 1413µS/cm مدل AD7031 306004633010
2دستگاه کلمپ آمپرمترDM-6046306008210628000000128000000
1پراب دما نفوذی نوع PT100 تستو 06091273 Testo306001371933000133000
بستن

متوکلوپرامید چیست؟


• احتمال بروز برخی عوارض خطرناک متوکلوپرامید در کودکان بالاتر است، بنابراین هرگز بدون اجازه پزشک به کودک یا شیرخوار خود متوکلوپرامید ندهید. • یافته ای در خصوص اثرات سوء متوکلوپرامید در جنین انسان وجود ندارد؛ با این حال اگر باردار هستید یا قصد باردار شدن دارید، حتما با پزشک خود مشورت نمایید. با توجه به اینکه متوکلوپرامید در شیر مادر ترشح می گردد، در زمینه مصرف دارو هنگام شیردهی، با پزشک خود صحبت کنید.

متوکلوپرامید



متوکلوپرامید


متوکلوپرامید چیست؟

متوکلوپرامید چیست؟ متوکلوپرامید برای از بین بردن تهوع و استفراغ (مثلا به دنبال درمان با داروهای ضدسرطان)، احساس پری یا سنگینی معده، سوزش سر دل و برگشت محتویات معده به مری استفاده می شود. به علاوه این دارو در بیماران دچار تاخیر در تخلیه معده (مثل فلج معده در بیماران دیابتی) و نیز در درمان سکسکه بکار می رود. متوکلوپرامید به صورت قرص، قطره و شکل تزریقی تولید می شود. متوکلوپرامید چیست؟
متوکلوپرامید چیست؟

طریقه مصرف متوکلوپرامید

متوکلوپرامید چیست؟ شکل خوراکی دارو 3 تا 4 بار در شبانه روز و در فواصل زمانی منظم تجویز می شود. هرچند بر اساس نوع بیماری شما، پزشک ممکن است مقدار متفاوتی از دارو را تجویز کند. دستورات روی بسته دارو را به دقت مطالعه کنید و آن را دقیقا مطابق دستور پزشک خود مصرف و از تغییر خودسرانه دوز دارو جدا پرهیز کنید. متوکلوپرامید چیست؟
متوکلوپرامید چیست؟

موارد منع مصرف
متوکلوپرامید چیست؟ متوکلوپرامید نباید در بیماران دچار صرع، خونریزی دستگاه گوارش، انسداد روده، پارگی روده یا معده و فئوکروموسیتوما (نوعی تومور غده فوق کلیوی) استفاده شود. متوکلوپرامید چیست؟

فراموش کردن دوز دارو
متوکلوپرامید چیست؟ در صورت فراموش کردن یک دوز دارو، به محض به خاطر آوردن دوز فراموش شده آن را میل کنید. اما اگر تقریبا زمان نوبت بعدی رسیده است، نوبت فراموش شده را رها کرده طبق برنامه منظم خود عمل کنید. به هیچ وجه دوز دارو را دو برابر نکنید. متوکلوپرامید چیست؟


ملاحظات غذایی
متوکلوپرامید چیست؟ اصولا قرص و قطره حدود نیم ساعت قبل از غذا تجویز می شوند. متوکلوپرامید چیست؟

هشدارها و موارد احتیاط
متوکلوپرامید چیست؟ موارد زیر را با پزشک خود در میان بگذارید: • به متوکلوپرامید یا هر داروی دیگری حساسیت دارید. • دارویی مصرف می کنید، اعم از داروهای با نسخه یا بی نسخه، به ویژه داروهای ضدافسردگی، آنتی هیستامین ها، داروهای روانگردان (همچون هالوپریدول یا تری فلوپرازین)، انسولین، ضددردهای مخدر، داروهای آرام بخش-خواب آور (مثل فنوباربیتال یا دیازپام) و حتی ویتامین ها. • مبتلا به این بیماری ها هستید یا سابقه ابتلا به آنها را دارید: بیماری کبدی، کلیوی، صرع، بیماری پارکینسون، فئوکروموسیتوما، دیابت، خونریزی یا پارگی دستگاه گوارشی، فشار خون و سرطان سینه. • قصد انجام عمل جراحی، اعم از اعمال دندانپزشکی دارید. متوکلوپرامید چیست؟


عوارض جانبی
متوکلوپرامید چیست؟ متوکلوپرامید می تواند علایم ناخواسته خفیفی ایجاد کند. سردرد، خواب آلودگی، خستگی، بی قراری، خشکی دهان، اسهال و یا یبوست ممکن است همراه با مصرف دارو رخ دهد. در صورت شدت یا ازمان عوارض مذکور با پزشک خود مشورت نمایید. اما در صورت وقوع هر یک از علایم یا نشانه های زیر، مصرف دارو را قطع و بلافاصله به پزشک خود مراجعه کنید: ضعف غیرعادی، سرگیجه، حرکات غیرارادی چشم ها، دهان یا صورت، اسپاسم گردن یا عضلات فک، اضطراب، افسردگی یا تغییرات خلقی، افزایش فشارخون و تورم یا خروج شیر از سینه ها.

نگهداری داروی
متوکلوپرامید چیست؟ دارو را در بسته مخصوص آن، کاملا پوشیده و دور از دسترس اطفال نگهدارید. قرص ها باید در دمای اتاق، دور از نور مستقیم، حرارت زیاد و رطوبت نگهداری شود. با گذشتن از تاریخ اعتبار یا نیاز به دارو، آن را دور بریزید. در صورت تغییر رنگ یا محتوای آمپول ها از مصرف آنها پرهیز کنید.

فزون دوز و موارد اضطراری
متوکلوپرامید چیست؟ در صورت مسمومیت یا فزون دوز به نزدیک ترین مرکز درمانی مراجعه کنید.

تداخلات دارویی
متوکلوپرامید چیست؟ • متوکلوپرامید اثرات آرام بخش دارد و در صورت مصرف همزمان با داروهایی که روی دستگاه عصبی تاثیر می گذارند، مثل داروهای ضدافسردگی، آنتی هیستامین ها، داروهای ضدتشنج، داروهای مخدر و آرام بخش ها، اثر این داروها را تشدید می کند. در صورت استفاده از متوکلوپرامید در بیماران دیابتی که انسولین مصرف می کنند، دوز انسولین باید تنظیم شود. • مصرف همزمان متوکلوپرامید با داروهای روانگردان مثل هالوپریدول یا تری فلوپرازین خطر بروز عوارض عضلانی وخیمی را به همراه دارد. متوکلوپرامید چیست؟


کودکان و زنان باردار یا شیرده
متوکلوپرامید چیست؟ • احتمال بروز برخی عوارض خطرناک متوکلوپرامید در کودکان بالاتر است، بنابراین هرگز بدون اجازه پزشک به کودک یا شیرخوار خود متوکلوپرامید ندهید. • یافته ای در خصوص اثرات سوء متوکلوپرامید در جنین انسان وجود ندارد؛ با این حال اگر باردار هستید یا قصد باردار شدن دارید، حتما با پزشک خود مشورت نمایید. با توجه به اینکه متوکلوپرامید در شیر مادر ترشح می گردد، در زمینه مصرف دارو هنگام شیردهی، با پزشک خود صحبت کنید. متوکلوپرامید چیست؟


اطلاعات جانبی
متوکلوپرامید چیست؟ • بطور کلی خطر وقوع عوارض متوکلوپرامید در کودکان و افراد پیر بیشتر است. • متوکلوپرامید می تواند حالت خواب آلودگی در شما ایجاد کند، بنابراین تا زمان مشخص شدن میزان تاثیر آن در شما از رانندگی یا انجام کارهای پردقت پرهیز کنید. • الکل حالت خواب آلودگی و گیجی ناشی از متوکلوپرامید را تشدید می کند، تا زمان مشخص شدن میزان تاثیر متوکلوپرامید در شما از نوشیدن الکل بپرهیزید. • یبوست همراه با تهوع و استفراغ علایم احتمالی انسداد روده می باشند. مدفوع خونی یا سیاه و نیز استفراغ خونی یا حاوی دانه های شبیه قهوه، در صورت همراهی با درد شکم احتمال بروز خونریزی گوارشی را مطرح می کند. همان گونه که پیشتر ذکر شد، متوکلوپرامید نباید در این موارد مصرف شود. متوکلوپرامید چیست؟

متوکلوپرامید چیست؟
منبع:http://www.razico.ir

گرد آورنده : irsanat.com :( پیمان محمدرضایی )
تاریخ ارسال :  1395/1/28     
تعداد مشاهده :4258
ثبت نظرات شما کاربران محترم باعث بهبود مطالب سایت خواهد شد
نام و نام خانوادگی : الزامی
تلفن/ایمیل :
نظر شما : الزامی
کد امنیتی :

الزامی


دیگر مطالب مرتبط با موضوع : انواع داروها ، دستورات وعوارض آنها


جهت دیدن مطالب بیشتر کلیک کنید             
آخرین مقالات ارسالی
مطالب تصادفی


دستگاه تی دی اس متر(TDS)

دستگاه پی اچ متر دیجیتال

هدایت سنج آب,EC متر

فتومتر پرتابل دیجیتال

دماسنج دیجیتال

مولتی متر دیجیتال

ph متر خاک

ph متر، ph سنج

Tds متر

آمونياك سنج

سنسور ph سنج ، پراپ ph سنج

EC متر ، EC سنج

ph سنج هانا ، تستر ph هانا

رفرکتومتر ، قند سنج

EC/TDS متر ، هدایت تی دی اس سنج

EC/TDS/PH متر ، تستر های مولتی پارامتر آب

ترازو آزمایشگاهی

اکسیژن متر آنلاین

پی اچ ph سنج آنلابن

هدایت و تی دی اس سنج آنلاین ،EC/TDS تابلویی انلاین

اکسیژن سنج DO متر آنلاین تابلویی

محصولات شرکت آدوا ADWA -ADWA

تجهیزات کنترل و اندازه گیری آنلاین

کلر سنج

فروش فوق العاده تجهیزات آنلاین تابولویی

محصولات شرکت ای زد تایوان AZ

فلکسی تستر، کلر، کلراید، سختی، سختی کلسیم، مس، روی،سیلیسم



فروشگاه ایران صنعت ،بررسی انتخاب و خرید آنلاین

فروشگاه ایران صنعت در سال 1388 تاسیس گردید، که مفتخر است ، با عرضه محصولات ابزاردقیق ، برق الکترونیک ، ابزارآلات و تجهیزات صنعتی در سراسر کشور با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی در خدمت هموطنان گرامی باشد .
ENAMAD logo-samandehi

آدرس : کرج چهار راه کارخانه قند به سمت میدان هفت تیر خیابان پناهی کوچه پناهی 1 پلاک 61 ساختمان اهورا واحد یک
شماره تلفن : 02691300551
شماره همراه : 09106978820 واتساپ ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا ، ای گپ روی این شماره می باشد
شماره نمابر : 30008666850361
افراد آنلاین: 87
تاریخ :1403/2/23
پرداخت آنلاین شبکه اجتماعی یوتیوب اینستاگرام شبکه اجتماعی فیس بوک

تمامي كالاها و خدمات اين سایت، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه میاشند و فعاليتهاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران صنعت میباشد.